بهشت كوير ،خبر را دريابيد

ياد داشتهايي از طبيعت زيباي دهستان خبر

تاريخ ارسال خبر : 1390/06/06 ساعت 08:05:09

سقز گیری و تیشه زنی بیش از 1400 درخت بنه در منطقه خبر بافت!؟

 

   
 

به گزارش سایت خبری-تحلیلی هلیل،  نامه ای اعتراض آمیز نسبت به سقزگیری و تیشه زنی درختان بنه در منطقه پارک ملی بافت،به دفتر هلیل ارسال شده که تماس ما با مسئولان برای پیگیری این موضوع تا کنون بی نتیجه مانده است

متن کامل این نامه به شرح ذیل  می باشد و در پیگیری هلیل در راستای برسی صحت و سقم این موضوع و میزان خسارات وارده به منطقه پارک ملی ادامه دارد و شفاف سازی مسئولان امر را در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد،البته اگر راضی به شفاف سازی بشوند.؟

و سایت هلیل ضمن حضور در منطقه گزارش تصویری از این فاجعه طبیعی جبران ناپذیر، منتشر خواهد کرد! .

بسمه تعالی با قبولی طاعات و عبادات همه مومنین و با نهایت تاثر و تاسف،به استحضار می رسانیم جمعی از جوانان و اهالی طبیعت دوست دهستان خبرشهرستان بافت ، مبنی بر اینکه تعداد 30نفر از اهالی کردستان در منطقه پارک ملی خبر، منطقه تخت بنه ، دره مبارکه تقریباً 20 متری پایکاه حفاظت سایت گور خر ، اقدام به سقز گیری و تیشه زنی به تنه 1440 اصله درخت بنه (پسته وحشی) نموده که از ذخایر و ارزشهای پارک ملی خبر بوده ، بر تنه هر درخت 30 زخم نشسته ، مایه تاسف اینکه درست بیخ گوش ماموران پارک ملی اقدام جنایتکارانه بدون مجوز صورت گرفته باشد ،اگر موضوع جرم بوده چرا سکوت شده ، اقدامی صورت نگرفته است، این 30 نفر را چه ارگان یا فردی فرستاده است ؟ آیا مجوز دارند که 1440 درخت بنه را نابود کنند؟ پارک ملی خبر دارای ذخایر گیاهی فراوان و کل و بز و آهو و کبک و.... می باشد ، متاسفانه آمار این حیوانات روبه تحلیل رفته ، و درختهایمان یا طعمه خشکسالی است یا اسیر تیشه فرصت طلبان . از این نعمت الهی دیگر برایمان چیزی نمانده است . اعتراض و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر و حتی مجازات عاملین حق ماست ، پیگیری این مسئله وظیفه شرعی و میهنی ما می باشد. مستدعیست در این خصوص اقدام لازم مبذول نموده و موضوع را جهت روشن شدن اذهان عمومی مردم خَبر اطلاع رسانی نمائید

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

خبر آتش سوزی در انبار لوازم دوچرخه دولت آباد

 

در شب جمعه تاريخ 90/6/19 در خبر بالا در يك حادثه آتش سوزي يك مغازه لوازم آرايشي  متعلق به خانم مريم مددي زاده در آتش سوخت ،  كليه اجناس مغازه از بين رفته و خسارت زيادي وارد آورد.بر اثر انفجار مواد آرايشي به ساختمان مغازه خسارت وارد شد. اين آتش سوزي عمدي بوده و اقدامات لازم جهت پيگيري موضوع ادامه دارد.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

 

در روز دو شنبه تاريخ 7/6/90 در خبر بالا قلعه مرتضي فرد جواني به نام هنرمند خوارزمي از ارتفاع تقريباً 2 متري درخت گردو سقوط نموده و هم اكنون بيمارستان كرمان بي هوش است از خداوند متعال سلامتي ايشان را  آرزو دارم و از همه مومنين درخواست دعا دارم.

 

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:گردو در خبر بافت فاجعه آفريد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در دهستان خبر با اتمام شهريور ماه و شروع ماه مهر  مردم اقدام به گردو تكاني مي كنند.كاري سخت و خطر ناك و نفس گير محصول گردوي خبر از نظر كميت نامناسب اما كيفيت خوبي برخوردار است. پر معز و سفيد. گردوي تر با پوست سبز كيلويي 900 الي 1000 تومان است . سفيدي مغز گردوي امسال ناشي از بارش برف زمستان سال قبل مي باشد. متاسفانه باغداران خبري از هيچگونه حمايت  و كمكي بهره نمي برند.نه سم مناسب و نه كود و ..... مناسب . گردوي خبر سرمايه خبر است كه بايد به آن جدي تر نگريست.


 

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان



ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان




ائین گردو تکانی/قوز سیلکماخ/در خوگان

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بارش باران هر روزه در هفته قبل آب و هواي خبر را متحول نموده روزها خنك و شبها سرد ، روز دو شنبه تاريخ 7/6/90 در مسير جاده ارزوئيه به بافت باران ما را غافلگير نمود شدت باران چنان بود كه در روستاي دهسرد مجبور به توقف شديم ، تا ساعت 4 صبح روز سه شنبه باران باريد. جاي شما خالي شبه سرد و مي بايست با لحاف خوابيد ، رودخانه خبر پر آب ترشده بود. طبيعت خبر با وجود بي مهريها مورد لطف خداوند قرار گرفت و زيبا شد. جاي همه شما دوستان خالي بود.

نویسنده: حسين عليمرداني ׀ تاریخ: سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , khabrman.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com